wtorek, 17 lipca 2018

Informacja zwrotna - ocena zeszytu

Zeszyt jest dla ucznia - to wiemy wszyscy, ale aby mógł z niego korzystać, aby był on funkcjonalny, trzeba dzieci nauczyć, jak warto, by wyglądał i co powinien zawierać. W przypadku uczniów starszych ( gimnazjalistów) prowadzenie zeszytów całkowicie pozostawiałam ich decyzji. Wprowadzając OKZeszyt w klasie IV SP uznałam, że muszę przeznaczyć czas na naukę jego prowadzenia. Postanowiłam też sprawdzić, czy to co uczniom proponuję, jest przyjmowane. Nie zdecydowałam się jednak na wystawienie oceny , ale przekazałam uczniom informację zwrotną.


Informacja zworotna
Ja prowadzisz swój OKZeszyt?
obszar
brawo
nie-
wiele bra-
kuje

jeszcze nie...
zalecenia
Strona tytułowa





Zeszyt jest podpisany





Wklejenie kontraktu i piktogramów




Pod każdym tematem masz zapisany lub wklejony: cel, nacobezu.




Wszystkie materiały, notatki na kartkach są wklejone w odpowiednim miejscu.




Wszystkie notatki i prace samodzielne zapisane i
wykonane są do końca.




Podkreślanie za pomocą linijki tematów i
wpisywanie dat




Estetyczne i kolorowe rysunki





Tabelki wykonujesz  przy użyciu linijki




Staranne pismo





Poprawność ortograficzna




Kartki są czyste, bez zagięć na rogach




Informacje dodatkowe







Przygotowałam dla każdego ucznia kartę i zaznaczałam w niej właściwe pola. Bardzo ważne były zalecenia i informacje dodatkowe, w których zapisywałam, co szczególnie doceniam w sposobie prowadzenia zeszytu. Dzięki temu każde dziecko mogło przeczytać, co robi dobrze. Taka forma motywacji przyniosła wkrótce efekty. Dzieciaki chciały czytać o tym, że pięknie i starannie piszą, ładnie podkreślają tematy, starannie wklejają kolorowe karteczki itp. Domagały się częstszego sprawdzania  zeszytów i co ważne, nie bały się  oceny.

Miałam duże wątpliwości, czy forma tabeli jest właściwa, czy lepiej  napisać recenzję. Rozmawiałam o tym z moimi dziesięciolatkami i okazało się, że taka forma informacji zwrotnej jest dla nich bardziej zrozumiała i czytelna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Być jak Zawisza Czarny

Lekcja przeznaczyłam  dla uczniów klasy VI. Opowiadanie Ewy Nowackiej stało się  pretekstem do zapoznania uczniów ze związkami frazeologi...