Na początku zajęć, jak zwykle uczniowie poznali cel lekcji i kryteria sukcesu:
Cel:
Piszę nazwy własne wielką literą
NaCoBeZu:
- Piszę imiona i
nazwiska wielką literą,
- Wiem, że nazwy geograficzne pisze się wielką literą,
- Rozróżniam w pisowni wyrazy, które znaczą co innego, ale
brzmią tak samo,
- Przymiotniki piszę małą literą, a nazwy własne wielką,
Pytanie kluczowe
Czy wiem, kiedy piszę wyrazy wielką literą?
Wielką
literą używam , pisząc:
1.
...........................................................................................
2.
...........................................................................................
3.
...........................................................................................
4. ...........................................................................................
Gramy w" kraje i
miasta"
piszemy wielką literą
kraje
|
miasta
|
kontynenty
|
rzeki
i jeziora
|
morza
I oceany
|
góry
|
nazwiska i przezwiska
|
imiona
|
wyspy
|
...........
|
Pilica
|
Pacyfik
|
Pag
|
|||||
Egipt
|
Morze Egejskie
|
Elbrus
|
Elba
|
|||||
Amsterdam
|
Andrzejewski
|
Artur
|
Aruba
|
|||||
...........
|
.......
|
Wolin
|
||||||
............
|
Bieszczady
|
Bora Bora
|
||||||
Turcja
|
...........
|
Teneryfa
|
małą literą piszemy nazwy
rzeczy
|
rośliny
|
zwierzęta
|
zawody
|
kolory
|
czasowniki
(
co robi?)
|
przymiotniki
(
jaki? )
|
stolarz
|
słodzi
|
|||||
len
|
lila
|
|||||
kot
|
kocha
|
|||||
ruszt
|
ranny
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz