Dorota Terakowska:
Władca Lewawu
Jaki
jest cel zajęć?
·
Znam problematykę powieść i umiem dyskutować o
niej.
Na co zwrócę uwagę?
·
Wykorzystuję technologię informacyjno
komputerową do pracy.
·
Zamieszczam przygotowane prezentacje na
padlecie.
·
Określam i omawiam świat przedstawiony.
·
Wskazuję na osobę narratora.
·
Rozpoznaję rodzaj i gatunek literacki ( epika,
powieść fantasy).
·
Wskazuję na cechy charakterystyczne osób i
miejsc.
·
Dokonuję analizy, oceny i wnioskuję na podstawie
tekstu.
·
Wypowiadam się na temat motywacji, jaka
towarzyszyła bohaterom
i porównuję ją
do motywacji w moim świecie.
·
Uzasadniam
wypowiedzi.
·
Piszę
opowiadanie o dalszych losach bohaterów.
·
Piszę
krótkie teksty użytkowe: zaproszenie, dedykację, ogłoszenie, instrukcję, list
oficjalny.
·
Określam uczucia Bartka i sposoby pokonywania słabości podczas
wyprawy na Lewaw. Porównuję je z własnymi
doświadczeniami.
Pytanie kluczowe
Rafał Kosik Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi
Jaki jest cel?
Omawiam problematykę zawartą w utworze.
Wykorzystuję technologię informatyczno komputerową
w procesie uczenia się.
·
Kryteria sukcesu
Przygotowuję
lapbook, wykorzystując wiadomości zdobyte samodzielnie na podstawie
przeczytanego tekstu.
·
Przygotowuję
prezentację ( avatara, chmurę wyrazową,
zdjęcia itp.) i zamieszczam je na padlecie.
·
Wyszukuję,
selekcjonuję, analizuję i wnioskuję o bohaterach i ich działaniach na podstawie
zgromadzonego materiału.
·
Tworzę twórczą
notatkę, wykorzystuję w niej swoje umiejętności
związane z językiem angielskim.
·
Aktywnie
pracuję w grupie, decyduję o sposobie uczenia się.
·
Wykonuję profil
fb postaci konsultując informacje z
kolegami z grupy,
·
Próbuję
dokonać videorecenzji książki.
·
Odróżniam
informacje prawdziwe od nieprawdziwych na podstawie przeczytanej lektury
·
Określam
świat przedstawiony.
·
Omawiam
rodzaj i gatunek literacki utworu.
·
Wyrażam
opinię i podaję argumenty o korzyściach i zagrożeniach płynących z nowoczesnych
technologii informatycznych, w tym z uczestniczenia w grupach na portalach
społecznościowych.
·
Piszę
krótkie formy użytkowe, zgodnie z podanymi kryteriami sukcesu: zaproszenie,
dedykację, ogłoszenie.
·
Redaguję
zgodnie z podanymi kryteriami: list oficjalny, próbę charakterystyki i
opowiadanie twórcze, opis postaci(na
podstawie rysunku).
·
Wypowiadam się na
temat motywacji, jaka towarzyszyła bohaterom
i porównuję ją do osobistych doświadczeń, przemyśleń, możliwości.
Pytanie kluczowe
Czy
chciałbym/-ałabym przystąpić do fanklubu powieści R. Kosika?
Jan Brzechwa: "Akademia pana Kleksa"
Umiem opowiedzieć o
lekturze i w grupie ją opracować.
W formie lapbooka tworzę swoje notatki o niezywykłej
akademii.
NaCoBeZu
Opisuję postać pana Kleksa.
·
Omawiam elementy świata przedstawionego ( czas,
miejsce, narratora, bohaterów i wydarzenia).
·
Układam plan wydarzeń.
·
Opisuję niezwykłe lekcje i przedmioty.
·
Wyjaśniam i wyrażam opinię.
·
Układam rymowankę.
·
Rozróżniam narratora pierwszoosobowego od
trzecioosobowego.
·
Tworzę tematyczną krzyżówkę.
·
Gromadzę wyrazy bliskoznaczne.
·
Poprawnie zapisuję wyraz: akademia, akademii.
·
Rozróżniam elementy realistyczne od
fantastycznych.
·
Wyjaśniam na czym polega baśniowość utworu.
·
Rozumiem związki frazeologiczne: Mieć otwartą
głowę, Mieć olej w głowie.
·
Porównuję tekst książki z światem, który znam.
Dlaczego warto było przeczytać Akademię pana Kleksa?
Zajęcia związane z lekturą pt. "Mikołajek"
Cel lekcji
Umiem
opowiedzieć o lekturze i w grupie ją opracować.
W formie lapbooka tworzę swojego notatki o Mikołajku
·
Kryteria sukcesu
Opisuję postacie występujące w lekturze
·
Omawiam elementy świata przedstawionego ( czas,
miejsce, narratora, bohaterów i wydarzenia)
·
Układam plan wydarzeń
·
Piszę rady dla Mikołajka i jego przyjaciół
·
Wyjaśniam i wyrażam opinię
·
Piszę ogłoszenie
·
Rozumiem pojęcie: komizm i wyszukuję elementy
śmieszne w książce
·
Streszczam opowiadanie
·
Gromadzę wyrażenia dotyczące uczuć
·
Wyjaśniam, na czym polega opowiadanie i próbuję
je napisać
·
Tworzę tematyczną krzyżówkę
·
Zapisuję dialog
Pytanie kluczowe
Dlaczego
warto było przeczytać Mikołajka?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz