wtorek, 11 lutego 2020

Trimino w lekturze




Trimino - Po feriach zaczęłam omawiać kolejne lektury. Ponieważ nie miałam ochoty na sprawdzian, a chciałam wiedzieć, kto przeczytał lekturę i ile z niej zapamiętał przygotowałam ( prościzna!) dla każdego puste trimino. Poprosiłam uczniów o wypełnienie go tak, by wydarzenie / przedmiot połączyć z postacią/miejscem w dowolnej konfiguracji. Zadanie robiłam z uczniami klas V i ku mojemu zaskoczeniu, wcale nie okazało się banalne. Pierwszą trudnością okazało się wypełnienie planszy. Dodam, że uczniowie mogli( ba, powinni!) korzystać z książek, dzięki czemu z końcowej refleksji dowiedziałam się, że taka forma pracy nauczyła ich m.in. poszukiwania w tekście informacji.
W drugiej kolejności uczniowie rozcinali trimino, a powstałe trójkąty tasowali. Zamysł był taki, że uczniowie mieli wymienić się trójkątami między sobą, potem je ułożyć i wkleić do zeszytu. Niestety ze względu na czas ( 45 min) nie wymienili się , tylko każdy ułożył swoje trimino. Niektórzy nawet przy tym mieli problem

Polecam ten generator trimino:   http://schule.paul-matthies.de/Trimino.php

2 komentarze:

  1. As stated by Stanford Medical, It's in fact the ONLY reason this country's women live 10 years longer and weigh an average of 19 kilos lighter than we do.

    (And realistically, it is not about genetics or some secret exercise and really, EVERYTHING to do with "how" they eat.)

    P.S, I said "HOW", not "what"...

    Tap this link to see if this quick quiz can help you release your true weight loss possibilities

    OdpowiedzUsuń
  2. Your Affiliate Profit Machine is waiting -

    And getting it running is as easy as 1..2..3!

    Here are the steps to make it work...

    STEP 1. Choose which affiliate products you intend to promote
    STEP 2. Add push button traffic (it LITERALLY takes 2 minutes)
    STEP 3. Watch the affiliate products system explode your list and upsell your affiliate products on it's own!

    Are you ready to make money automatically?

    Get the full details here

    OdpowiedzUsuń

Być jak Zawisza Czarny

Lekcja przeznaczyłam  dla uczniów klasy VI. Opowiadanie Ewy Nowackiej stało się  pretekstem do zapoznania uczniów ze związkami frazeologi...