Celem lekcji było zapoznanie uczniów ze sposobem redagowania przepisów, wprowadzenie wyrazów oznaczających następstwo czasowe oraz użycie bezokoliczników i form osobowych czasowników w przepisach.
Materiały dydaktyczne to przyniesione przez uczniów przepisy, także te, które znajdziemy na opakowaniach budyniu, kisielu czy zupek. Emocje wzbudzało porównywanie przepisów domowych np. popularnego sernika w rożnych przepisach.
Uczniowie pracowali w grupach, wyszukiwali informacje, porównywali, samodzielnie wskazywali na powtarzające się elementy. Następnie pracowali nad przygotowaniem przepisu na udaną lekcję.
wtorek, 17 lipca 2018
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Być jak Zawisza Czarny
Lekcja przeznaczyłam dla uczniów klasy VI. Opowiadanie Ewy Nowackiej stało się pretekstem do zapoznania uczniów ze związkami frazeologi...
-
Jak nauczyć pisania rozprawki? Nauczenie uczniów, jak pisać rozprawkę jest niemalym wyzwaniem. Uczniom klas siódmych najpierw pod...
-
Mówienie lektury zajęło nam ponad 2 tygodnie. Dużo! Ale warto. Wykorzystałam proozycje i materiały znalezione w sieci. ...
-
Spis lektur nie musi być nudny! Na pierwszych lekcjach podajemy uczniom spis lektur. Jak uatrakcyjnić formę zapisu? Co zrobić, aby ucz...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz