piątek, 31 sierpnia 2018

T: O tym, jak uczniowie stają się poetami

Inspirację do tej lekcji znalazłam na jednym z blogów. Zadanie polegało na stworzeniu wiersza z wyrazów wyciętych z różnych gazet. Najpierw pokazałam uczniom obraz - był nim krajobraz ( góry, strumień, chatka...). Rozmawialiśmy o bliższych i dalszych skojarzeniach. Nie było złych odpowiedzi, wszystkie były dobre! Następnie wspólnie ustalaliśmy wymagania, czyli :
1. Nadanie tytułu,
2. Ułożenie 4-5 wersowej strofy o określonym układzie rymów,
3. Wprowadzenie środków poetyckich ( w tym epitetów, porównania, przenośni, innego do wyboru).










Zajęcia trwały 2 godziny - uczniowie nie chcieli wyjść na przerwę! Oto efekt pracy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Być jak Zawisza Czarny

Lekcja przeznaczyłam  dla uczniów klasy VI. Opowiadanie Ewy Nowackiej stało się  pretekstem do zapoznania uczniów ze związkami frazeologi...