T: O tym, jak uczniowie stają się poetami
Inspirację do tej lekcji znalazłam na jednym z blogów. Zadanie polegało na stworzeniu wiersza z wyrazów wyciętych z różnych gazet. Najpierw pokazałam uczniom obraz - był nim krajobraz ( góry, strumień, chatka...). Rozmawialiśmy o bliższych i dalszych skojarzeniach. Nie było złych odpowiedzi, wszystkie były dobre! Następnie wspólnie ustalaliśmy wymagania, czyli :
1. Nadanie tytułu,
2. Ułożenie 4-5 wersowej strofy o określonym układzie rymów,
3. Wprowadzenie środków poetyckich ( w tym epitetów, porównania, przenośni, innego do wyboru).
Zajęcia trwały 2 godziny - uczniowie nie chcieli wyjść na przerwę! Oto efekt pracy
piątek, 31 sierpnia 2018
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Być jak Zawisza Czarny
Lekcja przeznaczyłam dla uczniów klasy VI. Opowiadanie Ewy Nowackiej stało się pretekstem do zapoznania uczniów ze związkami frazeologi...
-
Jak nauczyć pisania rozprawki? Nauczenie uczniów, jak pisać rozprawkę jest niemalym wyzwaniem. Uczniom klas siódmych najpierw pod...
-
Mówienie lektury zajęło nam ponad 2 tygodnie. Dużo! Ale warto. Wykorzystałam proozycje i materiały znalezione w sieci. ...
-
Spis lektur nie musi być nudny! Na pierwszych lekcjach podajemy uczniom spis lektur. Jak uatrakcyjnić formę zapisu? Co zrobić, aby ucz...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz