Wydaje się, że utwór I. Krasickiego jest łatwy. Tak się dzieje tylko wtedy, kiedy wzorcowo zostanie przeczytany. Może to uczynić nauczyciel lub lektor. Warto wykorzystać któryś z filmów:
lub
Tym razem postanowiłam jednak sama przeczytać utwór. Pracując z tekstem uczniowie analizowali zachowanie i pana Piotra i jego żony, omawiali ich cechy, porównywali współczesne "żony modne" i współczesnych Piotrów z tymi z okresu XVIII w.
Realizując innowację : "Matematyka na języku polskim" zaproponowałam uczniom przygotowanie projektu dwóch domów żon modnych, takiego w którym mieszakałaby kiedyś i dziś. ( dziś i kiedyś)
Chętni uczniowie mogli przygotować plakat, a wszyscy do OKzeszytu przygotowali kolaże o współczesnej żonie modnej.
Omawiając utwór warto przećwiczyć redagowanie:
- zaproszenia na przyjęcie
- ogłoszenia o wyprzedaży ubiegłorocznej kolekcji markowych ubrań
- maila do salonu odzieżowego/sukni ślubnych/zakładu meblarskiego/ekipy remontowo-budowlanej
- sms do... j.w.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz