piątek, 15 listopada 2019

Cytaty z lektur - konik szachowy




Zadanie polega na tym,by ruchem konika szachowego poruszać się po polach odczytujac zawarte na szachownicy cytaty z lektur. Tym sposobem realizuję innowację pedagogiczną: matematykana języku polskim i projekt e - Twinning "Oswajamy lektury". 

Oto przykłady :
                                                                                                                                     Rozpoczynając od zaznaczonej kratki, poruszaj się ruchem konika szachowego i odczytaj cytaty  z Quo vadis. Na szachownicy zapisane są  wyrazy wraz ze znakami interpunkcyjnymi. Puste pola pomiń. Tekst składa się z kilku  zdań, każde z nich rozpoczyna się wyrazem zapisanym wielką literą. Użyj każdego wyrazu tylko jeden raz.

















mi



miłość

wtóry.

podoba.

ukrzyżowano



jak

obroża.

i

Żegnaj

się

mnie

jest







radości



niż

chciałem



raz

Silniejszą





umrę

Gdy

oszustwie,

i

obręczą

by

oczu!



ty

na

nasza

jak

a

naszych











Świat

światło

lud,

idę,

złudzeniem.





stoi

opuszczasz





Żyłem,

życie



Rzymu









mój







jest













  

 Rozpoczynając od zaznaczonej kratki, poruszaj się ruchem konika szachowego i odczytaj cytat z "Quo vadis". Na szachownicy zapisane są 64 wyrazy wraz ze znakami interpunkcyjnymi. Tekst składa się z 2 zdań, które zajmują 38 pól . Pozostałe pola to imiona bohaterów lektury, możesz je zakolorować. Użyj każdego wyrazu tylko jeden raz.















niewolnicy

Petroniusz

patrycjusze

maleńka

Ligia

Winicjusz

Tygellinus

zaś



Poppea

kapliczka

Ursus

Św.Piotr

poganie

Wedle

Nazariusz

Eurycjusz



Św.Paweł

Eunice

burza

miast.

dzisiaj

minął

dawnej

chrześcijanie



wicher

watykańskich

z

tak

a

Linus

się

bramy



zatartym

pożar

mija

Glaukus

wznosi

Domine?

Neron

plebejusze



wyżyn

Aulus

I

mór,

jak

bazylika

Kapeńskiej

Vadis,



wojna

nieco

Kryspus

dotąd

Neron

Quo

senatorowie

Piotra



Miriam

z

lub

napisem:

Pomponia

panuje

Akte

Seneka















 Rozpoczynając od zaznaczonej kratki, poruszaj się ruchem konika szachowego i odczytaj cytaty  z "W pustyni i w puszczy". Na szachownicy zapisane są  wyrazy wraz ze znakami interpunkcyjnymi. Puste pola pomiń. Tekst składa się z kilku  zdań, każde z nich rozpoczyna się wyrazem zapisanym wielką literą. Użyj każdego wyrazu tylko jeden raz.
W puste pola wpisz nazwy roślin i zwierząt wspomnianych w powieści.


















kilku

tylko

dobry,

się







od

płakać,



pól


tak

to







lat

ludzie

uczynek;

jak

i

oczy

mi



chcę



obsiewali

krowy.

wojna,



Kali





nie

Kalemu

zły



potem

komuś

żywili

pocą.





nie

Jeśli

zabrać

Nie

Jest

przyszedł

zabrać



ktoś

jest

Stasiu,

mięsem,



krowy,




się



ja





to



tylko



głód.













 Rozpoczynając od zaznaczonej kratki, poruszaj się ruchem konika szachowego i odczytaj cytaty  z Chłopców z Placu Broni. Na szachownicy zapisane są  wyrazy wraz ze znakami interpunkcyjnymi. Puste pola pomiń. Tekst składa się z 2  zdań, każde z nich rozpoczyna się wyrazem zapisanym wielką literą. Użyj każdego wyrazu tylko jeden raz.
W puste pola wpisz imiona bohaterów i nazwy miejsc  z powieści.

 














można

życie,

swej

właściwie

i

tak





w

młodej

smutki

zwyciężać

radości



czym

Walczyć



W



głębi

jest

zajmować,

dziwnie







powagą

którym

duszy

i



zaczął

los.

splatają





zgodzie.

wpatrywał

w

wspólny

po



pierwszy





wielką

Janosz

ławki

się



się





Boka



w



i

jeden


raz









z



blat





w














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Być jak Zawisza Czarny

Lekcja przeznaczyłam  dla uczniów klasy VI. Opowiadanie Ewy Nowackiej stało się  pretekstem do zapoznania uczniów ze związkami frazeologi...