Moi gimnazjaliści długo przygotowywali się do końcowego egzaminu. Jedną z metod było przygotowanie gier dydaktycznych. Treści dotyczyły umiejętności i wiadomości z zakresu wiedzy o literaturze, kulturze, gramatyki a nawet ortografii. Ważne było, by dzieciaki sięgnęły do notatek z ostatnich 3 lat i powtórzyły materiał. Uczniowie musieli nie tylko w instrukcji napisać zadania czy też pytania, ale jako eksperci znać na nie odpowiedź. Gdy przyszedł czas na "granie" w każdej z grup był ekspert.
A tak wyglądały lekcje:
sobota, 14 lipca 2018
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Być jak Zawisza Czarny
Lekcja przeznaczyłam dla uczniów klasy VI. Opowiadanie Ewy Nowackiej stało się pretekstem do zapoznania uczniów ze związkami frazeologi...
-
Jak nauczyć pisania rozprawki? Nauczenie uczniów, jak pisać rozprawkę jest niemalym wyzwaniem. Uczniom klas siódmych najpierw pod...
-
Mówienie lektury zajęło nam ponad 2 tygodnie. Dużo! Ale warto. Wykorzystałam proozycje i materiały znalezione w sieci. ...
-
Spis lektur nie musi być nudny! Na pierwszych lekcjach podajemy uczniom spis lektur. Jak uatrakcyjnić formę zapisu? Co zrobić, aby ucz...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz